Bendrųjų reikalų skyriaus nuostatai

I. BENDROSIOS NUOSTATOS 

  

  1. Bendrųjų reikalų skyrius (toliau – Skyrius) yra saugomų teritorijų direkcijos (toliau – Direkcija) struktūrinis padalinys, vykdantis viešojo administravimo veiklą (teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo priežiūra, viešųjų paslaugų teikimo administravimas), vidaus administravimo veiklą (personalo administravimas, finansinė apskaita, dokumentų valdymo organizavimas, viešųjų pirkimų organizavimas, vidaus kontrolė, turto administravimas, kita ūkinio ar techninio pobūdžio veikla).
  2. Skyrius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Aplinkos ministerijos teisės aktais, Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus įsakymais, Direkcijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais. 

II. SKYRIAUS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS 

 

  1. Skyriaus uždaviniai yra: 
    1. padėti Direkcijos direktoriui įgyvendinti Direkcijos politiką ir strategiją, valdyti personalą ir formuoti personalo valdymo politiką; 
    2. padėti užtikrinti Direkcijos direktoriui racionalų ir taupų lėšų  bei turto naudojimą ir apskaitą;
    3. užtikrinti Direkcijos direktoriaus, skyrių bei grupių rengiamų dokumentų atitiktį teisės aktų reikalavimams; užtikrinti vidaus kontrolės funkcionavimą ir korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą; 
    4. padėti Direkcijos direktoriui organizuoti darbuotojų saugos bei gaisrinės saugos reikalavimų laikymąsi Direkcijoje;  
    5. organizuoti dokumentų valdymą; 
    6. planuoti, organizuoti ir vykdyti viešuosius pirkimus; 
    7. inicijuoti projektus, koordinuoti jų įgyvendinimą; 
  2. Skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas: 
    1. atlieka funkcijas, susijusias su finansų ir turto valdymu: 
      1. rengia valstybės biudžeto programų sąmatas ir pateikia Valstybinei saugomų teritorijų tarnybai prie Aplinkos ministerijos; atlieka biudžeto programų lėšų panaudojimo priežiūrą ir kontrolę; 
      2. rengia tikslinių programų sąmatas, atlieka tikslinių programų lėšų panaudojimo priežiūrą ir kontrolę;
      3. kontroliuoja materialinių ir finansinių išteklių racionalų ir taupų panaudojimą; 
      4. vykdo valstybei nuosavybės teise priklausančių ir Direkcijos patikėjimo teise valdomų, naudojamų ar disponuojamų nekilnojamųjų daiktų, ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto apskaitą, atlieka jo nurašymo procedūras, koordinuoja aukcionų organizavimą; 
      5. organizuoja inventorizaciją teisės aktų nustatyta tvarka; 
      6. vykdo saugiųjų, numeruotų dokumentų blankų apskaitą ir jų likučių kontrolę; 
      7. rengia, koordinuoja projektų mokėjimo prašymus, tarpines, galutines ataskaitas, jų dalis, finansinius grafikus ir kt. reikiamą dokumentaciją, suderinus su atsakingu už projekto įgyvendinimą darbuotoju;
    2. atlieka personalo valdymo funkcijas:  
      1. kontroliuoja darbo laiko apskaitos žiniaraščių teisingumą; 
      2. padeda Direkcijos direktoriui formuoti personalo sudėtį, kartu su kitais Direkcijos struktūriniais padaliniais atlieka Direkcijos struktūrinių padalinių funkcijų ir Direkcijos pareigybių analizę ir teikia siūlymus dėl Direkcijos darboorganizavimo tobulinimo; 
      3. padeda Direkcijos struktūrinių padalinių vadovams vykdyti personalo adaptavimą ir integravimą Direkcijoje; 
      4. sudaro Direkcijos personalo metinius mokymo planus pagal darbuotojų pateiktą poreikį, organizuoja jų įgyvendinimą; padeda kurti ir įgyvendinti personalo motyvacijos sistemą; 
      5. rengia personalo pareigybių sąrašus, konsultuoja Direkcijos struktūrinių padalinių vadovus pareigybių aprašymų rengimo klausimais; 
      6. organizuoja Direkcijos valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, veiklos vertinimą; 
      7. padeda kontroliuoti, kaip asmenys, dirbantys valstybės tarnyboje, vykdo Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas; 
    3. organizuoja dokumentų valdymą:
      1. tvarko Direkcijos dokumentų, elektroninių dokumentų apskaitą ir bylas, užtikrina tinkamą jų apskaitą ir išsaugojimą;
      2. užtikrina asmenų prašymų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą taikant „vieno langelio“ principą; 
    4. padeda organizuoti darbuotojų saugos, civilinės saugos bei gaisrinės saugos reikalavimų laikymąsi Direkcijoje, privalomųjų priimamų į darbą bei periodinį asmenų sveikatos tikrinimą;
    5. atlieka funkcijas, susijusias su viešaisiais pirkimais:
      1. rengia ir teikia Direkcijos direktoriui tvirtinti pirkimų suvestinę pagal Direkcijos struktūrinių padalinių teikiamą poreikį apie visus einamaisiais biudžetiniais metais planuojamus vykdyti pirkimus;
      2. pirkimų suvestinę ir jos patikslinimus skelbia Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje; 
      3.  koordinuoja Direkcijos vykdomus pirkimus, siekiant teisės aktuose nustatytų „žaliųjų pirkimų“ įvykdymo rodiklių;
      4. vykdo sutarčių sudarymo kontrolę ir įgyvendinimo priežiūrą;
      5. administruoja Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos ir Centrinės perkančiosios organizacijos Direkcijos paskyras, viešina sutartis ir atsako už visų pateikiamų duomenų aktualumą ir teisingumą; 
    6.  inicijuoja, rengia (dalyvauja rengiant) projektus ir paraiškas jų finansavimui gauti  Direkcijos kompetencijos ir jos veiklos srityse; 
    7. atlieka funkcijas, susijusias su asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimu; 
    8. atlieka šias funkcijas, užtikrinančias Direkcijos dokumentų atitiktį teisės aktų reikalavimams: 
      1.  pagal kompetenciją nagrinėja valstybės institucijų, fizinių ir juridinių asmenų raštus ir skundus, teikia pastabas bei pasiūlymus; 
      2.  rengia ir derina Direkcijos struktūrinių padalinių Direkcijos direktoriaus įsakymų projektus, sutartis, kitus dokumentus; 
      3.  organizuoja ir vykdo Direkcijos struktūrinių padalinių dokumentų atitikties teisės aktų reikalavimams kontrolę, dalyvauja pasitarimuose, posėdžiuose, darbo grupių ir komisijų veiklose, atstovauja Direkcijai teismuose ir kitose institucijose; 
      4.  įgyvendina ir kontroliuoja Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo reikalavimus Direkcijoje; 
      5.  įgyvendina ir koordinuoja Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo reikalavimus direkcijoje;
      6.  įgyvendina ir vykdo Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijos lygių galimybių politiką;
      7.  užtikrina Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos kompetentingo subjekto prašymu reikalingos informacijos pranešimams nagrinėti pateikimą;
      8.  organizuoja smurto ir priekabiavimo prevencijos priemones Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijoje ir nustatyta tvarka organizuoja smurto ir priekabiavimo darbe atvejų nagrinėjimą.
    9. pagal kompetenciją rengia ir (ar) teikia siūlymus dėl Direkcijos rengiamų teisės aktų, sutarčių ar kitų dokumentų;
    10. inicijuoja viešuosius pirkimus; 
    11. nustatyta tvarka pagal kompetenciją nagrinėja asmenų prašymus, pareiškimus, skundus, siūlymus; konsultuoja įmones, įstaigas, organizacijas bei asmenis Skyriaus kompetencijos klausimais;
    12. pagal kompetenciją vykdo kitas teisės aktais nustatytas funkcijas. 

 

III. SKYRIAUS TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

  1. Skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius ir atlikdamas funkcijas, turi teisę: 
    1.  gauti iš Direkcijos struktūrinių padalinių dokumentus ir informaciją, kurių reikia Skyriaus uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti; 
    2.  naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytomis teisėmis. 
  2. Skyriaus darbuotojai privalo: 
    1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Direkcijos nuostatais, Direkcijos darbo reglamentu, Direkcijos vidaus tvarkos taisyklėmis, šiais nuostatais, savo pareigybių aprašymais, Direkcijos direktoriaus įsakymais bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais jų veiklą; 
    2. laiku ir kokybiškai atlikti pavedamus darbus. 
  3.  Už pareigų ir funkcijų nevykdymą ar netinkamą jų vykdymą Skyriaus darbuotojai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. 

 

IV. SKYRIAUS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

  1. Skyriui vadovauja vedėjas (toliau vadinama – Vedėjas), priimamas ir atleidžiamas iš darbo Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Skyriaus darbuotojai gali būti tiesiogiai pavaldūs Direkcijos direktoriui.
  2. Vedėjas: 
    1. planuoja ir organizuoja Skyriaus darbą; 
    2. atsako už Skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, išskyrus už tas užduotis ir funkcijas, kurias atlieka skyriuje esantys, tačiau Vedėjui tiesiogiai nepavaldūs darbuotojai;
    3. atsiskaito Direkcijos direktoriui už Skyriaus veiklą, išskyrus už tą, kurią atlieka skyriuje esantys, tačiau Vedėjui tiesiogiai nepavaldūs darbuotojai;
    4. teikia Direkcijos direktoriui siūlymus Skyriaus kompetencijos klausimais; 
    5. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas, Direkcijos direktoriaus pavedimus. 
  3. Vedėjo laikino nedarbingumo arba atostogų metu jo funkcijas atlieka kitas Direkcijos direktoriaus paskirtas asmuo. 

Atnaujinimo data: 2024-06-03